Академичната учебна година идва. За някои преподаватели, които имат лекции със студенти от задочната форма, това става още през септември. Още в началото на септември центрофугата се завърта...
Миналата година беше юбилейна за най-стария и най-големия наш университет, но беше една от най-шоковите в най-новата ни история за цялата българска преподавателска и изследователска колегия, заради влизането в сила на мракобесния, противоконституционен и дискриминационен Закон за изменение и допълнение на Закона за развитие на академичния състав.
Както каза проф. Антоний Тодоров от НБУ на дискусия, организирана в УНСС, на 10 май т.г.:
Всички ние сме подлудени. Цялата академична общност е подлудена.
Това са точните думи, но за ЗИД на ЗРАСРБ ще пиша по-подробно и отново скоро.
Сега имам няколко спешни питания и ще бъда много благодарна, ако някой от колегите ми отговори – било по пощата, било в лично съобщение във фейсбук:
Първа група неясноти и въпроси, относно превод на нормативните актове на английски език:
Колеги,
1. Съществува ли някъде във виртуалното, на сайта на Университета или на сайта на МОН, или публикуван някъде на хартия, легализиран превод на английски език на Закона за висше образование?
2. Съществува ли и къде може да бъде намерен превод на английски на
ЗРАСРБ, на министерския Правилник и на нашия университетски Правилник за неговото прилагане?
а/ във вида, в който те бяха приети през 2010 г. и в който действаха в продължение на 7 години след размразяването им от Конституционния съд, от 2011 до 2018 г.?
б/ съществува ли и къде може да бъде намерен превод на английски на
ЗРАСРБ, на министерския Правилник и на нашия университетски Правилник за неговото прилагане, във вида, който те придобиха след приемането на противоконституционния ЗИД на ЗРАСРБ в началото на май миналата година?
Втора група неясноти и въпроси около предстоящите Отчетно-изборни събрания, които ще се проведат през октомври в много от факултетите
Колеги, тъй като в Правилника на нашия университет настъпиха толкова много промени напоследък, ми е трудно да се ориентирам.
1. Как и къде е регламентирано къде и на кого се изпращат предложенията за членове на новите състави на Факултетните съвети, на мандатните, атестационните и прочие комисии във факултетите? И още повече: Правилникът позволява ли на хората, които получават предложенията, да ги държат в най-дълбока конспиративност, или те трябва да се обявяват незабавно? Най-добре на публично достъпните сайтове на факултетите или поне в интранет?
2. Къде и на кого се изпращат предложенията за нови, или за преизбиране на сегашните декани и председатели на Общите събрания на факултетите?
Във ФФ са ни дали срок до 2 октомври, за да ги изпратим писмено на проф. Петя Кабакчиева, която е председател на ОС на ФФ.
3. Тъй като тези отчетно-изборни събрания са много важни за някои от най-големите факултети, не е ли редно още в момента на постъпването на имената на кандидатите, те да се обявяват поне в интранет, в електронната платформа за учебните ресурси, за да не се запознаваме в последния момент с предложенията? Форумите за Общите събрания на факултетите би трябвало да са вече активни.
Общото събрание на ФС ще се проведе на 18 октомври, но дори и имената на кандидатите за декан, нов състав на ФС, нов председател на ОС, нова мандатна и атестационна комисия, нова комисия по изборите, да бъдат обявени на 2 октомври в интранет, времето за обсъждането на кандидатурите от цялата колегия на най-големия факултет е малко.
Имам още най-малко десет сериозни въпроса, но тези са най-невинните и на тях най-лесно може да се отговори.
No comments:
Post a Comment